2018-07-10
TrendRehab i Sverige AB
Org. Nr: 556852-6908
Etablerat: 2011
Postadress: 91132, Vännäs, SWEDEN
E-post: support@trendrehab.se
Telefon: 090-197122

Allmänna villkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med TrendRehab i Sverige AB, 556852-6908. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webshop eller över disk. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning. TrendRehab förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation, på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig

TrendRehab rätten att korrigera detta i efterhand. För att du ska få ut det mesta av din vara bör du följa våra skötselråd. Läs mer på vår hemsida eller kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor.
Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har beställt online från vår hemsida. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.

Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
Eventuella tvister som inte kan lösas av parterna prövas av Allmänna Reklamationsnämnden, http://www.arn.se/ Box 174, 101 23 Stockholm, vars rekommendationer vi avser att följa.

priser och betalning

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

leveranser

  • DHL
  • Postnord
  • Leveranstid 2-5 arbetsdagar

Om vissa delar av din order inte kan levereras omgående får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig ordna en delleverans eller en liknande vara. Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.

Om du vill spåra paketet kontakta kundtjänst för kollinummer och gå till http://www.servicepointinrikes.se/ och ange ditt kolli-id. Har du frågor/problem kring din leverans, ring DHL på 0771-345 345 och uppge ditt kolli-id.

Ej uthämtade paket

  • Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 450 SEK.

returer ångerrätt och reklamation

  • 14 dagars ångerrätt
  • Returfrakt 450 kr
  • Kontakt: support@trendrehab.se

RETUR

  • Kontakta support@trendrehab.se för att få en Fraktsedel samt returblankett som ska fyllas i innan returen skickas.
  • Fyll i blanketten och lägg ned den i förpackningen som ska returneras.
  • Klistra på Fraktsedeln på kartongen och lämna in den på ditt närmaste DHL Service point.

ÅNGERRÄTT INTERNETHANDEL

Om du vill häva ditt köp ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från att du tagit emot varan.  Detta gör du på support@trendrehab.se.

Vi gör alltid en grundlig utvärdering innan vi godkänner en retur. Produkten måste vara ny och i säljbart skick, annars gäller inte din ångerrätt. Då skickar vi tillbaka din produkt och debitera dig för frakt och service 450 kr.

KÖP PÅ MÄSSA, MARKNAD OCH EVENEMANG

Ett mässköp kan räknas som ett köp i en affärslokal, beroende på mässans regelbundenhet, i de fallen där mässan bedöms som en regelbunden mässa och därmed likställs med en affärslokal har du ingen ångerrätt. Våra produkter har du fått prova och utvärdera i lugn och ro. Du kan läsa mer HÄR  och även HÄR kring ångerrätt. Är du osäker på vad som gäller i ditt fall rekommenderar vi dig att kontakta vår Kundtjänst.

REKLAMATION

2 års garanti lämnas på alla våra produkter from den dagen du mottagit produkten.

I garantin ingår returfrakt för kunder inom Sverige. Kunder utanför Sverige betalar själv frakten till TrendRehab medan TrendRehab betalar frakten tillbaka till kunden.

Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden.

  • Kvitto,
  • Betald faktura eller annat giltigt köpbevis skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk.

Undantag
Garantin täcker inte fel som uppstått via handhavande fel eller felaktigt användande. Exempel på detta är om en adapter som inte tillhör produkten använts eller om produkten utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska eller byggts om eller ändrats eller utsatts för onormalt tryck.

Förbrukningsvaror såsom t.e.x laddningsbara batterier, slitage av tygklädslar, lågenergilampor och lysrör omfattar inte heller garantin.

Transportskador.
Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad är det mycket viktigt att du omgående anmäler skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Kontakta även vår kundtjänst för att få hjälp med ditt ärende.

Du som kund ansvarar för att varan är väl emballerad, tänk därför på att skicka varan i originalförpackning eller väl förpackad i ett bra ytteremballage (t.ex. wellpappkartong). Viktigt är att alltid bifoga kvitto eller ett köpbevis och skriv tydligt varför du återsänder varan till oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt.
TrendRehab mejlar retursedel och bjuder på frakten.

Varan kommer i första hand att lagas och om inte detta lyckas så kommer TrendRehab att skicka en ny produkt. Lagning och återsändning av produkt tar i normalfallet max 10 arbetsdagar, men vi strävar givetvis alltid efter att bli klar så fort som möjligt.

För att TrendRehab ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en korrekt ifylld returblankett. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad. Returen ska skickas till oss med påklistrad retursedel.

Om kunden ej inkluderar eller inte fyller i returblanketten korrekt så kan kunden komma att debiteras en felsökningskostnad om felsökning krävs till följd av ovan orsak.

PRODUKTANSVAR

TrendRehab avsäger sig allt ansvar för eventuella direkta och eller indirekta skador som orsakats av ansvarslöst användande och eller ej följda produktrekommendationer. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera eventuella allergier eller fel. TrendRehab rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som anges i produktinformationen på hemsidan. Aktuell information är endast den information som visas på vår hemsida.

PRIVATE POLICY

Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du godkänner även vid köp och eller beställning att vi använder din email och eller mobilnummer i erbjudande aspekter för TrendRehabs produkter. Du kan när som helst avregistrera dig ifrån dessa genom att följa instuktioner i utskicken eller höra av dig till support mailen.. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.

COOKIES

Vi använder cookies för att identifiera besökare till vår webbplats. Syftet är att med hjälp av fakta om hur många besökare vi har, vad de sökte på i en sökmotor innan de kom in på webbplatsen o.s.v. förbättra webbplatsen och dess budskap. Som enskild användare är du förstås anonym. Genom att besöka denna hemsida godkänner du detta.

FORCE MAJORE

TrendRehab ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför TrendRehabs rimliga kontroll. Vid force majeure har TrendRehab rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten och/ellerhar rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning

KONTAKTA OSS

Vi svarar på mailen måndag – fredag helgfria vardagar med undantag för onsdagar då vi har stängt.

Mejl:        SUPPORT@TRENDREHAB.se

Telefon: 090 -197122

Telefontider:

Mån:     10:00 -12:00
Tis:        10:00 -12:00
Ons:      Enbart mail.
Tors:      10:00 -12:00
Fre:        10:00 -12:00