2022-09-05
TrendRehab i Sverige AB
Org. Nr: 556852-6908
Etablerat: 2011
Postadress: 906 42, Umeå, SWEDEN
E-post: support@trendrehab.se
Telefon: 090-197122

Allmänna villkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med TrendRehab i Sverige AB, 556852-6908. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webbutik eller annat sätt. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning.

TrendRehab förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig TrendRehab rätten att korrigera detta i efterhand

Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har köpt av oss. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens online plattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr.

Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.

priser och betalning

Vi tar betalt med klarna och stripe i vår webbutik. Deras eventuella avgifter finns nedan att läsa om:

Har du några ytterligare frågor eller funderingar kan du ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Manuella beställning görs via Svea ekonomi eller Fortnox finans.

leveranser

 

Hur ofta skickar ni?

Vi skickar varje helgfri vardag. Alla paket genererar ett sökbart sändningsnummer efter att du lagt din beställning. Sändningsnumret skickas till din mejl när du lagt din order.

Vilka skickar ni med och hur länge tar det?

Vi skickar med DHL, och inom Sverige brukar det ta mellan 2-5 arbetsdagar innan du fått paketet.

DHL servicepoint

Paketet går till ett ombud och du hämtar själv.

När paketet nått ombudet får du en avisering på sms eller mejl vart paketet finns att hämta, samt ett id nummer som krävs för att kunna hämta ut paketet. För närvarande kan du inte själv välja ombud utan det görs per automatik i DHL systemet som hittar det närmsta utlämningsstället för dig. Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?

14 dagar från det datum paketet anländer hos ombudet, sedan åker paketet tillbaka till oss i Umeå och du som kund blir debiterad för ej uthämtat paket som kostar 450 kr.

DHL hemleverans

Paketet går direkt hem till dig.

När paketet nått DHL terminalen på din ort blir du kontaktad via sms där du väljer tid och dag för leverans. Vid alla beställningar som väger mer än 20 kg skickas din order med hemleverans.  Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.

DHL parcel connect

Abroad / utanför Sverige. Förutom inom Sverige skickar vi till dessa länder:

  • Finland – Paketet går till ombud maxvikt 30 kg.
  • Danmark – Paketet går till ombud maxvikt 30 kg.
  • Spanien( endast fastlandet ej öar). Paketet levereras till dörr. Maxvikt 30 kg.

Om du vill spåra paketet gå till http://www.servicepointinrikes.se/ och ange ditt kolli-id/ sändningsnummer. Du kan även ringa DHL på 0771-345 345 och uppge ditt kolli-id/ sändningsnummer.

ångerrätt garanti reklamation

Ångerrätt 14 dagar

Om du vill häva ditt köp ber vi dig meddela oss detta inom 14 dagar från det datum du mottagit varan.

  • Uppge alltid ordernummer eller fakturanummer/kvitto vid första kontakt.

Vi gör alltid en grundlig utvärdering innan vi godkänner din ångerrätt när den kommit in till oss.

  • Produkten måste vara ny och i säljbart skick, annars gäller inte din ångerrätt. Både produkten och dess förpackning måste vara ny och ej skadad.
  • Om din ångerrätt inte är giltig skickar vi tillbaka din produkt.
  • Du som kund betalar alltid returfrakten vid ånger.

Garantiärenden

2 års garanti lämnas på alla våra produkter från den dagen du mottagit produkten. I garantin ingår returfrakt för kunder inom Sverige vid service. Kund utanför Sverige betalar själv frakten till oss och vi betalar frakten tillbaka till kunden.

Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden.

Observera att garanti ej lämnas på:

  • Batterier och överdrag/ klädslar
  • Handhavandefel
  • Vanvård som t.ex. att felaktig strömadapter använts till produkten eller onormalt tryck.
  • Elektriska överspänningar från t.ex. åska

Reklamation

  1. Uppge ditt ordernummer, fakturanummer/kvitto.
  2. Beskriv produktens fel så tydligt du kan.
  3. Inom 48 h kommer du att få ett behjälpligt svar om hur vi ska hjälpa dig med ditt problem.

Vid godkänd reklamation

Du som kund ansvarar för att varan är väl emballerad, tänk därför på att skicka varan i originalförpackning eller väl förpackad i ett bra ytteremballage (t.ex. wellpappkartong). Viktigt är att alltid bifoga en  tydlig beskrivning av felet. Då går det snabbare för vår serviceavdelning att laga produkten.

Hur länge tar ett serviceärende?

Varan kommer i första hand att lagas och om inte detta lyckas så kommer TrendRehab att skicka en ny produkt till dig. Service och återsändning sker i Umeå, Sweden och tar i normalfallet max 10 arbetsdagar, så klart strävar vi alltid efter att bli klara så fort som möjligt.

PRODUKTANSVAR

TrendRehab avsäger sig allt ansvar för eventuella direkta och eller indirekta skador som orsakats av ansvarslöst användande och eller ej följda produktrekommendationer. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används och måste själv kontrollera med sin läkare om produkten kan vara skadlig om köparen i fråga har någon specifik åkomma. 

PRIVATE POLICY

Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du godkänner även vid köp eller beställning att vi använder din e-post  eller mobilnummer i marknadsföringssyfte för våra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig ifrån dessa genom att följa instruktioner i utskicken eller höra av dig till vår kundtjänst. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.

COOKIES

Vi använder cookies för att identifiera besökare till vår webbplats. Syftet är att med hjälp av fakta om hur många besökare vi har, vad de sökte på i en sökmotor innan de kom in på webbplatsen o.s.v. förbättra webbplatsen och dess budskap. Som enskild användare är du alltid anonym. Genom att besöka denna hemsida godkänner du detta.

FORCE MAJORE

TrendRehab ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför TrendRehabs rimliga kontroll. Vid force majeure har TrendRehab rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten och/ellerhar rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning

KONTAKTA OSS

Vi svarar på e-post måndag – fredag helgfria vardagar med undantag för onsdag då vi har stängt. 

Telefon: +4690-197122

E-post: support@trendrehab.se

Telefontider:

Mån: 10:00 -12:00

Tis:    10:00 -12:00

Tors: 10:00 -12:00

Fre:   10:00 -12:00